Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Szürke rendszám...Kinek kötelező?

Szerző: Szeles Judit
2017. 04. 06. 13:50:00
Szürke rendszám...Kinek kötelező?
Nagy port kavart a szürke rendszám néhány nappal ezelőtti bevezetése hazánkban. Április 1.-től ugyanis megjelent a harmadik rendszámtábla, az úgynevezett szürke rendszám az utakon. Számos cikk született a témában, azonban a hozzászólásokat olvasva rájöhetünk, hogy mennyire nem egyértelmű, hogy kinek kötelező a szürke rendszám használata. És egyáltalán mire jó a szürke rendszám, és mennyibe kerül? Tisztázok most minden félreértést a szürke rendszám kapcsán...

 

Mi az a szürke rendszám?

Kezdjük az elején, mégpedig azzal, hogy mi is az a szürke rendszám. Közösségi oldalamon már közzétettem, hogy április 1.-től bevezetésre kerültek a szürke rendszámok. A szürke rendszám a kerékpár szállítókra igényelhető harmadik rendszámtábla. A visszaélések elkerülése végett szürke színt kapott, fehér karakterekkel és kerettel. Karakterei megegyeznek a jármű hagyományos (első és hátsó) rendszámtábláéval, vagyis adott esetben 3-3 karakteresek, de egyedi rendszámtáblák esetében a 4+2 kombinációt kapják. Ugyanez a helyzet az OT (oldtimer) , CD (diplomáciai), R, (rendőrségi) és RR (büntetésvégrehajtás) rendszámoknál.

 

Mire való a szürke rendszám?

A szürke rendszám azért került bevezetésre, mert..

Jogszabály szerint TILOS eltakarni a rendszámtáblát - legyen az első, vagy hátsó!

 

Igen ám, de biciklis olvasóim jól tudják léteznek vonóhorogra felszerelhető kerékpárszállítók, amelyek bár nagyon praktikusak, használatuk a legtöbb esetben jogszabályba ütközött, ugyanis takarták a hátsó rendszámtáblát. Nem kevés büntetést, és bosszússágot okozva ezzel a kerékpáros autósoknak. Ezért a kormány április 1.-től bevezette a szürke rendszámot, ami igényelhető a hátsó kerékpárszállítókra, hogy azok használata ne ütközzön jogszabályba.  

 

Kinek kötelező a szürke rendszám?

Nagyon-nagyon fontos kérdés, ugyanis a bevezetőben már említett hozzászólásokat olvasva látom és tapasztalom, hogy nem egyértelmű, hogy kinek kötelező a szürke rendszám. Április 1.-vel 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet módosult, ami kimondja, hogy...

"A közlekedési igazgatási hatóság a gépkocsi kerékpárszállító eszközére a gépkocsi rendszámtáblájának karaktereivel megegyező különleges rendszámtáblát ad ki."

 

Vagyis igénylés esetén kiadható a szürke rendszám a kerékpárszállítókra.

A szürke rendszám csak abban az esetben kötelező, ha a kerékpárszállító eszköz használata során takarásba kerül a hátsó rendszám!

 

Kinek nem kötelező a szürke rendszám?

A szürke rendszám nem kötelező abban az esetben, hogyha a kerékpárszállító használata során, nem kerül takarásra a hátsó rendszám. Pl: gyári, "kihúzhatós" kerékpár szállítók esetén.

Ez a kép jól szemléltetni, hogy mikor kötelező és mikor nem kötelező a szürke rendszám:

Szürke rendszám ára

A szürke rendszámot egy hatósági szemle kell, hogy megelőzze, ami 1.770 Ft-ba kerül. Itt kapunk egy adatlapot, mellyel az okmányirodában folytatódik az ügyintézés, ahol ki kell fizetnünk a 2.300 Ft-os regisztrációs díjat, amiért bejegyzik a forgalmi engedélyünkbe a változást, és a rendszámtábla 5.500 Ft-os árát. Összesen a szürke rendszám 9.570 Ft-ba kerül.

 

Hol lehet igényelni a szürke rendszámot?

Szürke-rendszámElsőkörben időpontot kell kérni a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz egy műszaki szemlére,
Szürke-rendszámOtt kapunk egy műszaki adatlapot,
Szürke-rendszámMellyel mehetünk az okmányirodába kiváltani a szürke rendszámot.

 

Véleményed, kérdésed lenne a szürke rendszámmal kapcsolatban? Írd meg itt a bejegyzés alatt!

Tartalomhoz tartozó címkék: Blogbejegyzés
blog comments powered by Disqus