Célszerű honosítás előtt a külföldi forgalomból kivonni a járművet?
Honosítás előtt célszerű a külföldi forgalomból kivonni a behozni kívánt járművet? Megérdemelt már ez a téma egy önálló cikket, ugyanis az ügyfélszolgálatra vissza-visszatér ez a kérdés. Mit ír a jogszabály? Mi a tapasztalat, hogyan kell helyesen eljárni a külföldi forgalomból történő kivonás kapcsán? Érdekel a személyes véleményem, tanácsom? Akkor olvass tovább a részletekért...
Szükséges a külföldi forgalomból kivonni az autót?
Vágjunk is bele rögtön a közepébe, nézzük mit ír a jogszabály a magyar forgalomba helyezés szempontjából:
A magyar rendszám kiadása kapcsán mindegy, hogy az autó előzetesen ki lett-e vonva (akár véglegesen, akár csak ideiglenesen) a külföldi forgalomból. Forgalomba helyezhető a jármű akkor is, hogyha...
A magyar forgalomba helyezés lehetőségét nem érinti az, hogy hogyan került a műszaki vizsgaállomásra a jármű, akár önállóan, külföldi rendszámmal, akár rendszám nélkül, trélerrel. Fontos azonban megjegyezni, hogy bár a forgalomba helyezés lehetőségét nem érinti, de a költségek kapcsán már igencsak nagy szerepe van, annak, hogy a honosítás előtt hogyan lett kivonva a külföldi forgalomból a jármű!
Anyagilag megéri honosítás előtt a külföldi forgalomból kivonni a járművet?
A magyar forgalomba helyezésnek számos költsége van, ezeket most külön külön nem is részletezném, hiszen sok szót ejtettem már róla.
Amit kiemelnék a műszaki vizsga, a műszaki szemle és az egyedi forgalomba helyezés díja.
Mit is jelent ez számokban?
Az ügymenet szempontjából érdemes előzetesen a külföldi forgalomból kivonni a járművet?
Erre a kérdésre ügyfeleink tapasztalatai alapján határozott igennel tudok válaszolni. Ahogy fentebb már részleteztem a lehetőség adott a forgalomba helyezésre akkor is, hogyha előzetesen nem lett kivonva a külföldi forgalomból a jármű, de az ügymenet szempontjából ez nem kedvező a jármű (adás-vétel esetén előző) külföldi tulajdonosának. Miért?
Azért, mert hogyha egy jármű külföldi forgalomban van, akkor arra adót kell fizetni, és biztosítást. Ezek a költségek csak akkor szűnnek meg, hogyha a járművet (akár csak ideiglenesen, de) kivonják a forgalomból. Ezért célszerű előzetesen a külföldi forgalomból kivonni a járművet, hiszen ilyenkor azonnal megszűnik a külföldi tulajdonos jármű után keletkező adó, és biztosítás fizetési kötelezettsége.
Mi történik akkor, hogyha a járművet nem vonjuk ki honosítás előtt a külföldi forgalomból?
Ilyen esetekben az okmányiroda automatikusan bevonja a külföldi rendszámot és okmányokat, hogy azokat visszajuttatva külföldre, lejelentse a hatóságnál a járművet. Ez szép és jó, jogosan kérdezheted most: Mi ezzel a baj?
Az átfutási idő! Ami tapasztalatok alapján minimum 2 hónap, de inkább 3-4 hónappal érdemes kalkulálni. Ezen idő alatt a jármű után a külföldi tulajdonos adót és biztosítást kell fizessen. Ennek legfőképp akkor van jelentősége, hogyha valaki saját tulajdont szeretne honosítani, és a magyar forgalomba helyezés előtt nem vonja ki a járművet a külföldi forgalomból. Ilyen esetben ugyanis mindkét országban lesz egyszerre, párhuzamosan adó és biztosítás fizetési kötelezettsége.
A személyes tanácsom
A magyar forgalomba helyezés szempontjából érdemes, (mind akkor, hogyha vevők vagyunk, mind akkor, hogyha saját tulajdont honosítunk) előzetesen a külföldi forgalomból ideiglenesen kivonni a járművet. Ilyenkor ugyanis elegendő csak honosítani a műszaki vizsga érvényességet, és az ügymenet szempontjából sem okoz gondot a jármű külföldi forgalomból történő kivonás átfutási ideje.
Mire figyeljük, amikor honosítás előtt a külföldi forgalomból kivonni szeretnénk egy járművet?
Az okmányokra. Attól még, hogy a külföldi forgalomból kivonásra került egy jármű meg kell kapnunk az eredeti (és teljes) külföldi forgalmi engedélyt és törzskönyvet, ezek ugyanis szükségesek a magyar forgalomba helyezéshez. A forgalmit vagy annak egy részét általában akkor szokták bevonni, hogyha a forgalomból végleg kivonnak egy járművet.
A szállításra. Érvényes hatósági jelzés nélkül forgalomban nem közlekedhet jármű. Lehetőség van azonban ideiglenes rendszám igénylésre, a külföldi okmányirodában. Az ideiglenes rendszámhoz jár ideiglenes forgalmi és biztosítás is. Érvényességi ideje alatt használhatjuk a járművet Unión belül. Az igényléséhez szükség van a jármű eredeti okmányaira, és a tulajdonjogot igazoló dokumentumra pl: adás-vételi szerződés. Tapasztalat, hogy a legtöbb külföldi kereskedés segít az ügyintézésében.
Intézd el a jármű forgalomba helyezését velünk...sorszám és sorban állás nélkül!
Bízd ránk a fárasztó ügyintézést...
- Ha szeretnéd, hogy akár 24 óra alatt elintézzük helyetted a forgalomba helyezést...
- Ha szeretnéd elkerülni a sikertelen forgalomba helyezést...
- Ha nem szeretnéd a jól megérdemelt szabadnapjaidat sorban állással és macerás hatósági ügyintézéssel tölteni...
Akkor bízd ránk a forgalomba helyezést, Budapesten akár 24 óra alatt végzünk a teljes ügyintézéssel!
Kattints ide a részletekért: