Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Célszerű honosítás előtt a külföldi forgalomból kivonni a járművet?

Szerző: Szeles Judit
2017. 03. 26. 12:05:34
Célszerű honosítás előtt a külföldi forgalomból kivonni a járművet?

Honosítás előtt célszerű a külföldi forgalomból kivonni a behozni kívánt járművet? Megérdemelt már ez a téma egy önálló cikket, ugyanis az ügyfélszolgálatra vissza-visszatér ez a kérdés. Mit ír a jogszabály? Mi a tapasztalat, hogyan kell helyesen eljárni a külföldi forgalomból történő kivonás kapcsán? Érdekel a személyes véleményem, tanácsomAkkor olvass tovább a részletekért...

 

Szükséges a külföldi forgalomból kivonni az autót?

Vágjunk is bele rögtön a közepébe, nézzük mit ír a jogszabály a magyar forgalomba helyezés szempontjából:

 

A magyar rendszám kiadása kapcsán mindegy, hogy az autó előzetesen ki lett-e vonva (akár véglegesen, akár csak ideiglenesen) a külföldi forgalomból. Forgalomba helyezhető a jármű akkor is, hogyha...

Külföldi forgalomból kivonniAz autó még külföldi forgalomban van, eredeti külföldi rendszámával került Magyarországra.
Külföldi forgalomból kivonniAz autó már nincs külföldi forgalomban, kikérték rá a külföldi ideiglenes rendszámot.
Külföldi forgalomból kivonniAz autó nincs külföldi forgalomban, nem rendelkezik hatósági jelzéssel (rendszámmal).
 

A magyar forgalomba helyezés lehetőségét nem érinti az, hogy hogyan került a műszaki vizsgaállomásra a jármű, akár önállóan, külföldi rendszámmal, akár rendszám nélkül, trélerrel. Fontos azonban megjegyezni, hogy bár a forgalomba helyezés lehetőségét nem érinti, de a költségek kapcsán már igencsak nagy szerepe van, annak, hogy a honosítás előtt hogyan lett kivonva a külföldi forgalomból a jármű!

 

Anyagilag megéri honosítás előtt a külföldi forgalomból kivonni a járművet?

A magyar forgalomba helyezésnek számos költsége van, ezeket most külön külön nem is részletezném, hiszen sok szót ejtettem már róla.

 

Amit kiemelnék a műszaki vizsga, a műszaki szemle és az egyedi forgalomba helyezés díja.

Külföldi forgalomból kivonniEgyedi forgalomba helyezésre akkor van szükség, hogyha a behozandó jármű műszaki vizsgája nem érvényes, mert lejárt vagy mert végleg kivonták azt a külföldi forgalomból.
Külföldi forgalomból kivonniMűszaki szemlére akkor van szükség, hogyha érvényes a külföldi műszaki vizsga (mert még forgalomban van a jármű, vagy csak ideiglenesen került kivonásra), és szeretnénk érvényesíteni a külföldi műszaki érvényességi időt itthon.
Külföldi forgalomból kivonniMűszaki vizsgára kötelezően akkor kerül sor, hogyha már lejárt a műszaki vizsga érvényesség, vagy végleg kivonták a külföldi forgalomból a járművet. Illetve akkor is célszerű műszaki vizsgáztatni, hogyha csak rövid idő van hátra a műszaki érvényességi időből. Értelemszerűen, hogyha már lejárt a külföldi műszaki vizsga érvényesség, vagy végleg kivonták a külföldi forgalomból a járművet akkor szükség van + egyedi forgalomba helyezésre, ha csupán azért szeretnénk műszaki vizsgáztatni, mert hamarosan egyébként is lejár a külföldi műszaki vizsga érvényesség, akkor nem kell számolnunk az egyedi forgalomba helyezéssel.
 

Mit is jelent ez számokban?

Külföldi forgalomból kivonniAmennyiben olyan járművet szeretnénk forgalomba helyezni, ami külföldi forgalomban van, vagy csupán ideiglenesen vonták azt ki a forgalomból és még rendelkezik elegendő műszaki érvényességgel, akkor csak műszaki szemléztetnünk kell, ami 8.000 Ft -ba kerül.
Külföldi forgalomból kivonniAmennyiben olyan járművet szeretnénk forgalomba helyezni, ami külföldi forgalomban van, vagy csupán ideiglenesen vonták azt ki a forgalomból és hamarosan lejár a műszaki vizsgája (pl: 3 hónapon belül) akkor érdemes műszaki vizsgáztatni a járművet, ami 16.290 Ft-ba kerül.
Külföldi forgalomból kivonniAmennyiben olyan járművet szeretnénk forgalomba helyezni, amely műszaki vizsgája lejárt, vagy végleg kivonták a járművet a forgalomból, akkor a műszaki vizsga mellett, egyedi forgalomba helyezési díjat is kell fizetni, ami 16.290 Ft + 22.800 Ft -ba kerül.
 

Az ügymenet szempontjából érdemes előzetesen a külföldi forgalomból kivonni a járművet?

Erre a kérdésre ügyfeleink tapasztalatai alapján határozott igennel tudok válaszolni. Ahogy fentebb már részleteztem a lehetőség adott a forgalomba helyezésre akkor is, hogyha előzetesen nem lett kivonva a külföldi forgalomból a jármű, de az ügymenet szempontjából ez nem kedvező a jármű (adás-vétel esetén előző) külföldi tulajdonosának. Miért?

Azért, mert hogyha egy jármű külföldi forgalomban van, akkor arra adót kell fizetni, és biztosítást. Ezek a költségek csak akkor szűnnek meg, hogyha a járművet (akár csak ideiglenesen, de) kivonják a forgalomból. Ezért célszerű előzetesen a külföldi forgalomból kivonni a járművet, hiszen ilyenkor azonnal megszűnik a külföldi tulajdonos jármű után keletkező adó, és biztosítás fizetési kötelezettsége.

 

Mi történik akkor, hogyha a járművet nem vonjuk ki honosítás előtt a külföldi forgalomból?

Ilyen esetekben az okmányiroda automatikusan bevonja a külföldi rendszámot és okmányokat, hogy azokat visszajuttatva külföldre, lejelentse a hatóságnál a járművet. Ez szép és jó, jogosan kérdezheted most: Mi ezzel a baj?

Az átfutási idő! Ami tapasztalatok alapján minimum 2 hónap, de inkább 3-4 hónappal érdemes kalkulálni. Ezen idő alatt a jármű után a külföldi tulajdonos adót és biztosítást kell fizessen. Ennek legfőképp akkor van jelentősége, hogyha valaki saját tulajdont szeretne honosítani, és a magyar forgalomba helyezés előtt nem vonja ki a járművet a külföldi forgalomból. Ilyen esetben ugyanis mindkét országban lesz egyszerre, párhuzamosan adó és biztosítás fizetési kötelezettsége.

 

A személyes tanácsom

A magyar forgalomba helyezés szempontjából érdemes, (mind akkor, hogyha vevők vagyunk, mind akkor, hogyha saját tulajdont honosítunk) előzetesen a  külföldi forgalomból ideiglenesen kivonni a járművet. Ilyenkor ugyanis elegendő csak honosítani a műszaki vizsga érvényességet, és az ügymenet szempontjából sem okoz gondot a jármű külföldi forgalomból történő kivonás átfutási ideje.

 

Mire figyeljük, amikor honosítás előtt a külföldi forgalomból kivonni szeretnénk egy járművet?

Mire figyeljünk a honosítás előtt?

Külföldi forgalomból kivonniAz okmányokra. Attól még, hogy a külföldi forgalomból kivonásra került egy jármű meg kell kapnunk az eredeti (és teljes) külföldi forgalmi engedélyt és törzskönyvet, ezek ugyanis szükségesek a magyar forgalomba helyezéshez. A forgalmit vagy annak egy részét általában akkor szokták bevonni, hogyha a forgalomból végleg kivonnak egy járművet.

Külföldi forgalomból kivonniA szállításra. Érvényes hatósági jelzés nélkül forgalomban nem közlekedhet jármű. Lehetőség van azonban ideiglenes rendszám igénylésre, a külföldi okmányirodában. Az ideiglenes rendszámhoz jár ideiglenes forgalmi és biztosítás is. Érvényességi ideje alatt használhatjuk a járművet Unión belül. Az igényléséhez szükség van a jármű eredeti okmányaira, és a tulajdonjogot igazoló dokumentumra pl: adás-vételi szerződés. Tapasztalat, hogy a legtöbb külföldi kereskedés segít az ügyintézésében.

 

Intézd el a jármű forgalomba helyezését velünk...sorszám és sorban állás nélkül!

Bízd ránk a fárasztó ügyintézést...

  • Ha szeretnéd, hogy akár 24 óra alatt elintézzük helyetted a forgalomba helyezést...
  • Ha szeretnéd elkerülni a sikertelen forgalomba helyezést...
  • Ha nem szeretnéd a jól megérdemelt szabadnapjaidat sorban állással és macerás hatósági ügyintézéssel tölteni...

Akkor bízd ránk a forgalomba helyezést, Budapesten akár 24 óra alatt végzünk a teljes ügyintézéssel!

Kattints ide a részletekért:

Honosítás ügyintézés akár 24 óra alatt

 

 

További kérdésed lenne? Tedd fel bátran itt a cikk alatt, és válaszolok rá!

Tartalomhoz tartozó címkék: Blogbejegyzés Honosítás
blog comments powered by Disqus