Minden, amit a honosítás kapcsán tudnod kell
Az egyik leggyakoribb kérdés, ami az ügyfélszolgálatra érkezik, az a külföldi autók magyar forgalomba helyezésével kapcsolatos. Te tudod mi az a honosítás? Mikor szükséges? Ha Téged, is érint a téma, akkor olvass tovább...
Mivel is jár a honosítás?
2004 óta, mióta Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz jelentősen megnőtt a kereslet a külföldi autók Magyarországra való behozatalát illetően. Nem véletlen, hiszen csatlakozásunknak köszönhetően Unión belül megszűnt az autók évjáratát illető korlátozás, és a vámkezelési kötelezettség is. Azonban még mindig ott van az úgynevezett regisztrációs díj.
Mi is az a regisztrációs díj?
Az az összeg, melyet a honosítás során kell kifizetni, vagyis mikor egy külföldi személyautót, lakóautót vagy motorkerékpárt Magyarországon szeretnénk forgalomba helyezni. Fontos tudni, hogy a regisztrációs díj, regisztráció adó a legtöbb esetben NEM vethető ki tehergépjárművekre, kisteherautókra, kisáruszállító járművekre. Amennyiben ilyen járművet szeretnél honosítani, feltétlen egyeztess a Vám és Pénzügyőrséggel a regisztrációs adó kapcsán!
Mennyibe kerül a regisztrációs díj?
Ez függ az autó motorjának típusától, környezetvédelmi besorolástól, lökettérfogattól és az első külföldi forgalomba helyezéstől. Mi ezt a kalkulátort ajánljuk a számításához: Regisztrációs adó kalkulátor
Mikor kell megkötni a kötelezőbiztosítást?
Ez mindig az adott biztosításkötéstől és adott ajánlattól függ, a jármű paraméterei alapján.
Milyen költségekkel jár a honosítás?
A költségeket alapvetően három csoportba sorolhatjuk:
+1, mivel 2018.01.01.-én változott a jogszabály: eredetiségvizsgálatra is szükség van. Erről itt írtam részletesen
Hol végezhető el a műszaki vizsga külföldről behozott autó esetében?
A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál. Szervizeknél, márkafüggetlen műszaki vizsga állomásoknál nem, ott ugyanis nincs engedély a honosításra.
Szükséges-e eredetiségvizsga?
Nem, a honosítás során nem szükséges eredetiségvizsgát tenni.
Hogyan történik maga a honosítás?
Műszaki vizsgát követően, a kiállított műszaki adatlappal a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál kell a regisztrációs adót befizetni. Az eljárás az okmányirodában fejeződik be a forgalmi, a törzskönyv, a rendszám, és a cimke illeték befizetésével. Ezek után az autó magyarországi forgalomba helyezése megtörtént, a honosítás lezárult. A műszaki vizsga két érvig érvényes, melyet azt követően már bármely műszaki vizsga állomáson meg lehet hosszabbítani.
Frissítés: 2018.01.01.-én változott a jogszabály, és az okmányirodai ügyintézés előtt eredetiségvizsgálatra is szükség van! Az aktuális híreket az eredetiségvizsgálatról külföldi járművek esetén itt olvashatod!
Milyen környezetvédelmi besorolások vannak?
- Euro1: 4-nél rosszabb környezetvédelmi osztály
- Euro2: 4-es besorolású környezetvédelmi osztály
- Euro3: 6-8 közötti besorolású környezetvédelmi osztály
- Euro4: 9-11 közötti besorolású környezetvédelmi osztály
- Euro5: 11-nél jobb környezetvédelmi osztály
Azt, hogy milyen környezetvédelmi besorolású az autó, a forgalmi engedélyben lehet megnézni a V.9.-es pont alatt.
Milyen papírok szükségesek a honosításhoz?
Természetesen a gépjármű külföldi forgalmi engedélye. Ezentúl cégtől vásárlás esetén számla. Amennyiben magánszemélytől vásárolsz úgy szükséged lesz egy kétnyelvű adás-vételi szerződésre.
Mennyi az annyi?
Mennyi az annyi, ha honosítani szeretnénk?
Nézzünk, egy példát a gyakorlatban. Németországból szeretnénk vásárolni egy 9 éves, 1389 cm3-es, benzines, Opel Astrát, melynek a környezetvédelmi besorolása: 6-os.
- Műszaki vizsga díja: 16.290 Ft
- Egyedi forgalomba helyezés díja: 22.800 Ft
- Regisztrációs díj: 88.725 Ft
- Forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
- Törzskönyv illeték: 6.000 Ft
- Rendszámtábla ára: 8.500 Ft
- Összesen: 148.315 Ft
+ Kiegészítés 2014.01.01.-től: Vagyonszerzési illeték köteles a jármű, így a fenti autó esetében ha például 85 kw-os a motor teljesítménye akkor 46.750 Ft a vagyonszerzési illeték.
+ Kiegészítés: 2018.01.01.-én változott a jogszabály, eredetiségvizsgálatra is szükség van, ami nagyságrendileg 20.000 Ft többletköltséget jelent! Az aktuális híreket az eredetiségvizsgálatról külföldi járművek esetén itt olvashatod!
Tehát a külföldi megvásárlástól számítva, közel 220.000 Ft-ba kerül, ha ezt az Opel Astrát Magyarországon szeretnénk forgalomba helyezni.
Intézd el a jármű forgalomba helyezését velünk...sorszám és sorban állás nélkül!
Bízd ránk a fárasztó ügyintézést...
- Ha szeretnéd, hogy akár 24 óra alatt elintézzük helyetted a forgalomba helyezést...
- Ha szeretnéd elkerülni a sikertelen forgalomba helyezést...
- Ha nem szeretnéd a jól megérdemelt szabadnapjaidat sorban állással és macerás hatósági ügyintézéssel tölteni...
Akkor bízd ránk a forgalomba helyezést, Budapesten akár 24 óra alatt végzünk a teljes ügyintézéssel!
Kattints ide a részletekért: